fredag 22. januar 2010

Trodde aldri jeg skulle skrive dette...

Har kommet frem til et punkt der LMS ikke slår til, nemlig på neglekakkfronten! Skal ikke påstå jeg er verdensmester der gitt. Skylder på 4 år som lærling der formann nesten gikk fra vettet da jeg en dag hadde sorte negler. Han trodde jeg hadde slått meg skikkelig eller noe, uansett var det maks upraktisk med neglelakk når jeg jobbet som mekaniker. Hobbyer som fjellklatring fremmer heller ikke fine negler. Dermed er teknikken for å legge på lakk heller fraværende gitt. Ikke engang venstrehånden blir bra.

For noen uker siden kom jeg over en slags blogg på VG-nett og falt pladask for det jeg så. Dermed startet jakten på matt neglelakk. Mulig jeg er litt sent ute der, men det var dritstilig så jeg bryr meg egentlig ikke. Jeg innså vel ganske fort at det nyttet ikke gå på Cubus eller Vita for å finne dette, her måtte det sterkere krutt til! Leste også om en butikk, Kicks, som vistnok skulle føre O.P.I som har en helt aldeles nydelig farge.


Hva er det ikke å like her liksom! Takk Marie Claire for bildet.

Kicks hadde de av alle steder i Skien! Så da var det innom der en fredag ettermiddag etter jeg hadde kommet meg fra Bø. Tror dere de hadde den eller? Neida, hun i butikken hadde vel ikke hørt om matt neglelakk engang. Det nærmeste jeg har kommet uansett hvor jeg har vært er "vi har noe uten shimmer da". Akkurat det jeg tenkte på da jeg sa MATT neglelakk ja. Ikke engang når jeg sier den skal være matt som en tavle skjønner de hva jeg skal ha.

Dermed ble det vår alles internett som ble redningen. Etter litt leting på eBay fant jeg noen herlige farger, men så gikk jeg inn på siden til merket Priti og fant ennå mer jeg ville ha. De hadde en genial overlakk som matter ned vanlig neglelakk, Priti Loves Matte, så om du har en ellers fin lakk du vil prøve noe nytt med er dette tingen! Så det ble lagt inn bestilling på en Priti Loves Matte, Floral Dance Matte og en Black Eyed Susan (en dyp rød og en sort) som endelig kom i posten i dag :D På toppen av det hele er dette en slags økologisk neglelakk, hvertfall uten noen skadelige stoffer som ofte kan finnes i annen neglelakk.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet selv om den er maks vindskjeiv og skjoldete. Fargen er nydelig og passe rocka for min smak.


Jeg er som sakt ikke mester på neglelakk så her trengs det q-tips og neglelakkfjerner før det kan se i nærheten av bra ut. (Dette er etter 2 strøk.)
Hva syntes dere om fargen?


Dette er forøvrig etter 3 strøk. Begynner å bli bra nå :)



2 kommentarer:

  1. Elsk! Mulig du skal få ta de med hjem en helg i starten av februar ;)

    SvarSlett
  2. ja, men det gjorde nina også, så jeg bare måtte :p thihi

    me meg er alt greit :) alt bra med deg også ? :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)