tirsdag 3. november 2009

På tide å få litt perspektiv på ting?

Etter å ha lest Ninas blogginnlegg den beste medisin!, og Trine Maries innlegg om svineinfluensavakasinen, har jeg blitt veldig enig med meg selv at det å klage på musikkvalget til enkelte radiostasjoner er litt i meste laget irrasjonelt. Det finnes tross alt viktigere ting i livet enn dette.

Så for å "skryte" litt om hvilket lite bidrag jeg gjør til de i verden som ikke har det like godt som oss kan jeg fortelle følgende; Hver måned får Røde Kors 200,- av mitt sårt etterlengtede stipend. Jeg gav penger under årets Tv-aksjon (bidraget kunne vært større, men jeg gav hvertfall noe). I går sendte jeg avgårde en mail ang. støttekontakt/aktivitetsontakt her i Bø, så om et par uker skal jeg på "jobbintervju". Ofte har jeg tenkt å gi penger når jeg ser bøssebærere, men i disse plastkorttider er kontantene ofte ikke eksisterende, men har jeg penger får de alltids noe.

På toppen av det hele kom jeg på tidenes julegave i fjor! Hva skal man gi til besteforeldre som har alt? I mitt tilfelle ble det en frivillig fra Røde Kors, vi har et godt forhold til denne organisasjonen etter mangfoldige år på hytta med de frivillige like i nærheten som trår til hvis vi skulle trenge hjelp. Dette er kun en av mange såkalte idèelle organisasjoner der man kan kjøpe symbolske gaver som hjelper andre i verden som kanskje trenger det mer enn oss.

Håper jeg kan ha inspirert noen flere der ute slik jeg selv ble i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)