fredag 8. juli 2011

Suppe med kikerter, lam og koriander

Utprøvingen av sommerens supper går videre, og denne gang fikk Lille frøken prosess velge hva vi skulle lage. Valget falt dermed på kikerter, lam og koriander. Selv er jeg veldig skeptisk til lam, og da vi kom over kjøttet i butikken fikk hun klar beskjed om at oppgaven med å dele det opp ble hennes.
Dette er noen hun vanligvis hater å gjøre, men flinka gjorde det likevel. 

Ingrediensene til suppa ble tilsatt en etter en og herligheten fikk koke i gode to timer, til kjøttet var godt og mørt.
Nok en gang ble suppa til mer gryte, men det gjorde egentlig ikke noe. Ikke smakte det særlig sau heller! For brekende dyr passer best til sokker og genser, det mener jeg nå fremdeles.

Denne suppa ble bedre enn jeg forventet og kan nok tenkes at jeg lager den igjen. 

Om noen vil ha oppskrift, si ifra!

3 kommentarer:

  1. Jeg tok rotta på ekle kjøttet! :D

    SvarSlett
  2. Igjen ser maten din flott ut, selv om det hoores litt rart ut! Kutting av kjoott er kaldt... Og litt klissete...!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)