fredag 12. november 2010

Snakk om kontraster!

Jada, jeg hadde hørt på radioen i går at de meldte sludd og snø langs kysten i går. Så da jeg dro en tur til Skien for å møte Nina var jeg forberedt på at det kunne bli litt ruskevær på hjemturen. Vel det kan si godt si det ble. Da vi startet fra Skien var det litt sludd/haggel i lufta, og hvis man kan si Skien er ved kysten, så var jo dette etter planen. Likevel var jeg fast bestemt på at det kan til å bli bedre så fort vi kom oss litt lenger inn i landet. Det ble det ikke. Føret var glatt og snøen ble bare tettere og tettere, men vi kom oss til slutt tilbake til Bø. Den 100 meter lange gåturen fra bilen og inn var temmelig kald og våt, og endelig inne og over i varmere klær fant jeg ut at "oi, kyllingen er fremdeles frossen og jeg har glemt å kjøpe mozarella!" Så da var det å hive på seg klær og ut til en heldigvis varm bil og få handlet inn det som trengtes til middagen. (For det er visst ikke alle som er like glade i snø, og helst ville slippe å ut da de så ut av vinduet.) 
Middagen ble forresten så god at selv om vi egentlig var mette bare "måtte" spise opp alt.

I dag våknet jeg opp til dette synet:
Nå er heldigvis brøytetraktoren her for å rydde opp litt, men planen om en lang dag på lesesalen var plutselig ikke like fristende lenger. Kanskje jeg bare skal ta en hjemmearbeidsdag i steden. Skisesongen starter jo tross alt på tv i dag også!

3 kommentarer:

  1. Shit, jeg er glad jeg bor i Skien, og at alt det der kom som regn. Hadde nektet å stå opp hvis det hadde vært så mye snø her;)

    SvarSlett
  2. Fristet ikke så veldig å ut nei, så ble bare en liten tur på skolen for en lunsjavtale og hente en bok og så raskest mulig hjem igjen. Stakkars bilen var jo helt nedsnødd :(

    SvarSlett
  3. Skal bli koselig å se litt snø til uka :) Forresten, den kaka som de hadde med på innflyttingsfesten min er laga av pakke, merke Regal. Så vet du det..

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)