tirsdag 16. mars 2010

@ Seminar om sosiale medier

I dag tok Nina og jeg turen på et seminar om sosiale medier på skolen. For min del ble dette noe spontant, men tror virkelig det er vel anvendte timer! En av foredragsholderene er Stormberg gründer Steinar J Olsen. En mann som har bygd opp et vellykket firma med klare holdninger til etikk og miljø, i tillegg til at de er akrive på sosiale medier som Twitter, Facebook og blogg.

Bildet er hentet herfra.

Jeg har nå sittet her i godt over en time, og jeg må virkelig si jeg er imponert! Etter at Nina som var i Argentina har jeg også blitt opptatt av samfunnsansvar og bærekraftige bedrifter. Jeg trodde helt ærlig talt ikke at slike mennesker som Steinar J Olsen fantes. Noen det virkelig virker som bryr seg om sine medmennesker og miljøet, uten at det slik jeg har oppfattet det til nå, har et overdrevet miljøfokus. Ikke noe galt i miljøfokus, for all del! 

I det siste har jeg også innsett at jeg vil jobbe med noe som virkelig betyr noe, og som gir meg mening og slik jeg ser det nå stiller Stormberg seg sterkt i forhold til fremtidige mulige arbeidsgivere. Den sosiale delen av en bedrift, dvs personaladministrasjonen, er noe som ligger sterkt i sjela mi. Her er det snakk om en bedrift med retningslinjer som sier at 25% av de ansatte SKAL komme fra  "alternative" kilder, som arbeidstrening for tidligere innsatte i fengsel og folk som ellers har falt litt utenom samfunnet ellers. Alle skal få en sjans.

I tillegg er Stormberg som sakt ative på sosiale medier, noe som slik jeg ser det, bringer firmaet litt "ned på jorden". De byr av seg selv, og de lar publikum ta en viss del i driftenog dermed blir firmaet på mange måter mer transparent. For meg viser dette at Stormberg er et firma med selvtillitt som ikke har noe å skjule, og som er stolte av det de gjør.

Tror jeg kunne skrevet mye mer om dette, men det blir jo fort kjedelig. Må jo bare like slagordet til Stormberg: "Små turer er også store". De skal lage turtøy til alle dem som IKKE skal klatre Mount Everset, eller stå på ski i alpene, men lage noe med kvalitet i alle ledd og til alle folk.

Sjekk forøvrig Stormberg på Twitter og Facebook i tillegg til Steinars blogg.

1 kommentar:

  1. Så spennende med et interresant seminar! :) Hørtes bra ut med ulike ansatte, lærte mye av innlegget!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)