onsdag 6. april 2011

Litt lei bearnaisesaus nå.

Søndag kveld, pizza med bearnaisesaus (og rømme og ketchup for min del).

Mandag ettermiddag, kylling med ris, ananas og bearnaisesaus.

Onsdag kveld, kalkunburger med potetbåter og bearnasiesaus.

La meg få legge til at det her er snakk om de siste 4(!) dager.

Hvorfor?
Naboen hadde en flaske med nettopp bearnaisesaus som går ut på dato i morgen, og den måtte jo brukes opp. Eller hvertfall forsøke å bruke den opp. Den kommer nemlig til å marsjere ut av kjøleskapet av seg selv i dèt klokken slår midnatt...(Det er hvertfall det noen tror.)

Tror jeg nå har fått dekket opp dosen min med bearnaisesaus for en stund. Neste gang denne sausen skal inngå i middagen tror jeg nok jeg velger poseutgaven. En vakker dag skal jeg manne meg opp å lage den fra bunnen av også.

4 kommentarer:

  1. Hehe, ja da blir man fort litt lei. God natt, klem fra Kine!

    SvarSlett
  2. Haha, jeg skjønner godt at du er lei den! Her i huset går det bare i poseform, men jeg er ikke så glad i den heller... Ikke er det sunt, også er den så "tørr", om det gir noe mening? x)

    SvarSlett
  3. Bernaise på flaske finnes jo ikke godt i det hele tatt! Den hadde jeg nok glatt latt gå i søpla;)

    SvarSlett
  4. Haha, dette innlegget gjorde meg glad. Det er de små tingene i livet som bearnasiesaus som gjør det fint.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)