mandag 11. april 2011

En slags pannekake.


For et par uker siden ble jeg introdusert for denne retten. Siden den blir stekt i stekepanne må den vel kunne kalles en pannekake. Det som er, er at den ikke inneholder mel. Nei den består kun av egg, cottage cheese og havregryn! Litt sukker kan også tilsettes.

Jeg smakte denne rett etter jeg kom fra trening, og da passet det jo veldig bra med proteiner!


Røra er såre enkel å lage. Du tar passe mengde egg og blander i litt cottage cheese med en stavmikser. Til slutt tilsettes havregryn til røren blir passe tykk. Nå er det bare å sette i gang å steke. Den trenger ikke stå for å svelle, men den blir litt tykkere om den gjør det. Ferdig stekte pannekaker har tykkelse som lapper og spises med feks. blåbærsyltetøy og lønnesirup. Nam nam!
Published with Blogger-droid v1.6.8
Follow my blog with bloglovin

3 kommentarer:

  1. åååååå, det høres godt ut! Det skal jeg prøve : D
    thanks for tiiiips!!

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemeldingen, det virker som om det plutselig er i orden igjen. Aner ike hva som var galt.Du, disse pannekakene var geniale!!! De må prøves.Har noen venner som ikke tåler mel, så hvis jeg synes de er gode skal jeg jammen gi oppskriften videre. Takk for at du delte dette, jeg gleder meg til å prøve!

    SvarSlett
  3. Denne fikk jeg skikkelig lyst til å prøve! Jobber med å endre litt på kostholdet, så da passer jo dette supert. :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)