lørdag 19. mars 2011

Kafékritikk, Roxy Kaffebar

Det kan se ut til at våren er kommet til Bø, heldigvis. En bekjent som var ferdig her i fjor er på besøk, og det ble en liten samling på den lokale kaffebaren Roxy. Te-geek som jeg er måtte jeg teste ut tekunnskapene til de som jobber der. Jeg siktet meg ut mot en grønn te. Den hadde de ikke lenger (hvofor står den da på menyen?). Den andre grønne teen jeg valget fvar med jordbær og mango. Den fant ikke hun som jobbet der. Dermed ble det en kopp med grønn te og sjasmin. Den hadde de faktisk!
En opplysning; jeg syntes hvertfall grønn og hvit te blir best når vannet er mellom 75-80 grader. I tillegg holder det som regel med en teskje med te per kopp. Tesilen ble i dette tilfellet fylt til randen og vannet var nesten kokende. Jeg ante raskt hvor dette bar da ekspeditøre i tillegg la teen oppi det glovarme vannet. Resultat: en besk opplevelse med en bismak av sjasmin.

Ellers er kafeen veldig koselig og åpen. Personalet er hyggelig, om enn litt uopplyst. Selv om det er en kaffebar burde de også ha litt    kunnskap om teen de serverer. Karakter 3 (mest for atmosfæren).
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

  1. te-geek? interessant, også at det var sånne regler for te, det ante jeg ikke!

    SvarSlett
  2. Hehe. Så kjedelig. Håper du koste deg på kaffebar selvom :-)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)