tirsdag 25. januar 2011

Potetmos med pølser

I dag ble jeg inspirert av Tone på middagsfronten. Etter å ha lest hennes innlegg om potetstappe fikk jeg lyst å lage dette. Skal ikke si det er superlett og at det er raskt å lage, for det er det ikke helt... Poteter må kokes, løk hakkes og pølser deles opp. Mosing, krydring og smaksetting av stappa må også til. Ildfast form smøres for å unngå fastbrent potet. For ikke å snakke om den perfekte fordelingen av mos i 2 lag med pølsebiter mellom. Det hele toppes med et lag ost og egg på toppen gratinert i ovnen til egget er stivnet.
Finfin mat dagen derpå og etter trening.
Published with Blogger-droid v1.6.5

4 kommentarer:

  1. Det kan jo gjøres lettvint da, med Tone sin vri ;) Jeg går for Rema 1000-slagordet!!

    SvarSlett
  2. Santsantsant, det tar mye lengre tid!
    men jeg tror jeg foretrekker hjemmelagd for å være helt ærlig!
    x

    SvarSlett
  3. For en spennede vri på en nokså kjedelig rett :D Dette må helt klart prøves!!

    Veldig kjekt når man har barn som akkurat har begynt med moset mat :D

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)