onsdag 3. februar 2010

GG på g!

 Det betyr altså Gilmore Girls på gang.

Reidun Beate har konkurranse der du kan vinne en DVD-boks! I den annledning tenkte jeg å dele mine minner fra en av boksene, nemlig Gilmore Girls(fra nå av kalt GG)

 
Takk Reidun Beate for bilde!


Gilmore Girls var fast takst hver onsdag i mange år. Lorelai var bare den kuleste mor på denne jord, og Rory bare så søt og sympatisk. Dette var en verden jeg kunne drømme meg bort i i lange tider. Jeg var helt inni den og gikk aldri lei. Det var jo nesten krise da siste episoden gikk, og jeg må innrømme at jeg var en smule irritert på Rory da hun svarte som hun gjorde til Logan.

Da søs og jeg fant første sesong på DVD på Platekomp måtte vi jo bare ha den, og heldigvis var spilleren hjemme sonefri for GG var sone 1 og importert fra USA.

Første sesong ble sett en helg der vi hadde GG-maraton og vi var en liten gjeng på 2 jenter og 2 gutter som så på GG fra morgen til kveld. Etterhvert ble vi drevne på engelsken, så tenksten ble kuttet, og jeg må vel innrømme at introen også ble det etterhvert. Dette var bare helt toppen og vi storkosa oss!

Da andre sesong skulle ses var ikke jeg hjemme, men da var det faktisk flere gutter enn jenter som så på! Det er litt utrolig, og ikke minst morsomt å tenke på at dette er en serie som gutter også liker.

Alle sesongene ble riktignok kjøpt inn på et punkt, men siden flesteparten av de ble gitt til min søster endte de også opp i leiligheten hennes da hun flyttet. Det hadde vært så digg å hatt min egen boks slik at jeg slipper å reise gjennom halve landet for å se en episode...

Såpass dedikert var jeg til denne serien at DVD-ROMen på dataen pent måtte bytte sone slik at jeg fikk sett den der også.

Finnes ikke mye som er bedre enn å sette seg ned å se en episode eller fem etter en slitsom dag og bare drømme seg bort!

Da True Blood gikk på NRK fikk jeg vite av søs at Zach spilte der! (Altså hun brukte GG karakteren til å fortelle hvem det var.)  I tillegg heter jo han ene der det samme som mamma, så hva er det ikke å like?

Ikke et vondt ord om de andre boksene en kan vinne i konkuransen, men det er nå en gang GG som står mitt hjerte nærmest <3

Reidun Beate, jeg håper jeg vinner ;)

4 kommentarer:

  1. SÅ gøy at du blir med. Dette innlegget var jo et bra bidrag! :D

    SvarSlett
  2. Neeei, jeg vil vinne! Haha. Jaja, lykke til da:)

    SvarSlett
  3. Vil bare kommentere at første sesong ble kjøpt på Amazon vha pappa sitt kredittkort. Det tok litt lengre tid før platekomp fikk de inn;) Siste sesong er faktisk i norsk sone! Skal du låne et par sesonger frem til påske eller?

    SvarSlett
  4. Sv: Offa, masse god bedring til deg og!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)