fredag 20. mai 2011

Avskjedsmiddag

I går kveld samlet nesten hele klassen seg på Den gode nabo for avskjedsmiddag med foreleserene våre. Siden skolen betalte (håper jeg) ble det biff på hele gjengen.
Biff med trøffelglacè og grønnsaker med røstipoteter.
Denne skulle liksom være medium stekt, men var vel mer veldig godt stekt. Siden den fremdeles smakte godt og jeg ikke betalte gadd jeg ikke si noe på det. Stemningen var jo fin uansett. Han ene foreleseren dro en hysterisk morsom og vill historie fra da han var i Georgia rett før påske. Skulle tro det hele var en drøm!

Til dessert valgte jeg dette:
Sjokoladefondant med kirsebærcoulis og vaniljeis.

Desserten var god, men litt tørr når en ser på det faktium at det skulle være sjokoladefondant.

Til middagen valgte jeg et glass med hvitvin som jeg akkurat klarte å tømme da ene foreleseren snakket om hvor fort tiden har gått, og folk begynnte å dra hjem. Ikke veldig drikkfeldig av meg kan du si.

Kvelden var veldig fin, men også litt merkelig. Avskjedsmiddag med klassen liksom. Hva nå? De fleste av oss (les: alle) har ikke jobb ennå og er UFB - uten fast bopel. Heldigvis har de fleste av oss foreldre vi kan flytte hjem til å plage, selv om dette ikke er ønskedrømmen. 

Tre år i Bø går mot slutten, jeg husker ennå første skoledag veldig godt, og kommer ikke til å glemme alle de fine menneskene jeg har blitt kjent med. Mange av de skal fortsette ennå et år, så det blir nok noen turer til Bø neste år for å besøke, men det blir liksom ikke det samme.

Hybelen min er jeg jo også blitt vedlig glad i. Jeg kjenner til alle feil, mangler, flekker på gulvet og hvordan behandle varmen på dusjvannet for å få det perfekt. Neste år er det en annen som skal bo her, jeg tror han heter Jens.

Jeg er nok ikke helt typen for de store forandringene likevel.

3 kommentarer:

  1. Det beste er jo alltid når andre betaler maten ;) da kan man spise det man orker! Men at maten ikke er slik den skal er aldri gøy...
    Jeg håper du finner deg en jobb, jeg! Og at du klarer å bestemme deg for hva du skal gjøre, jeg kjenner så altfor godt den følelsen av å ikke vite hva man vil :p

    SvarSlett
  2. Sikleeee jeg ble sulten nå. Det så skikkelig godt ut!

    sv: jepp.. i alle fall skikkelig tilsnakk! Men ellers var det fint :)

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at det er rart.. Min siste dag i Bø var en eksamen, så det var bare nydelig å reise hjem. Tenkte ikke over at det var siste dagen før jeg kom hjem, hehe.

    Sv: PT-timen var bra, den. Det var bare en time for å få litt mer system på treningen, ikke noe hardkjør:) Mer at jeg trente mens hun så på, utrolig sært! Hehe..

    SvarSlett

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger ;-)